آخرین مصاحبه شهید دکتر بهشتی درباره نسبت دکتر شریعتی با روحانیت و جریان های انقلاب
آخرین مصاحبه شهید دکتر بهشتی درباره زندهیاد دکتر علی شریعتی در 29 خرداد 1360 که در پایگاه اطلاع رسانی بنیاد نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی منتشرشده است.
آشنایى شما با دکتر از چه زمانى آغاز مىشود؟ در این رابطه اگر خاطراتى از ایشان دارید عنوان بفرمایید.
بسمالله الرحمن الرحیم. نخستین آشنایى من با مرحوم دکتر شریعتى مربوط مىشود به سال 1349. در تابستان آن سال در مشهد با آقاى خامنهاى و مرحوم دکتر شریعتى و بعضى از آقایان چند جلسه داشتیم و پیرامون مسائل و نیازها صحبت کردیم. در همان مواقع عدهاى از افراد علاقهمند به تنظیم مواضع فکرى اسلامى جلساتى داشتند و خلاصه کارشان را در مجموعهاى تنظیم کرده بودند. در آن مجالسى که داشتیم گاهى هم پیرامون دین بحث و صحبت مىشد؛ ولى بهطور عمده با دکتر پیرامون حرکت اسلامى و جنبش اسلامى و نیازهاى آن در شرایطى که جنبش در آن موقع داشت و همچنین آینده جنبش گفتوگو مىکردیم. بههر حال جلسات خوب و سودمندى بود. از آن به بعد باز جلسات گفتوگو و بحث داشتیم. مخصوصاً زمانى که دکتر به تهران آمدند گاهى فرصتهایى براى تبادلنظر و گفتوگو پیش مىآمد.