دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان گفت: پس از انتخابات مسائل مهمي وجود داشت كه با پرداخته شدن به آن‌ها از طريق كرسي‌هاي آزادانديشي، جلوگيري از بسياري از حوادث پس از انتخابات امكان‌پذير بود.

علي كاظم در گفت‌وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين رابطه اظهار كرد: يكي از مهم‌ترين اتفاقاتي كه مي‌توانست پس از انتخابات رخ بدهد بحث راه‌اندازي كرسي‌هاي آزاد انديشي بود كه مقام معظم رهبري خيلي تيزبينانه مطرح كردند ولي متاسفانه نه تنها به آن پرداخته نشد بلكه خيلي جاها از آن جلوگيري شد كه اين امر هم در دانشگاه و هم كل جامعه وجود داشت.

وي با امنيتي خواندن فضاي دانشگاه‌ها از سوي مسوولين دانشگاه‌ها، وبا بيان اين اعتقاد كه اين به دليل فشاري بود كه از بيرون به آنها وارد مي‌شد و ترس را در مسئولين ايجاد مي‌كرد، گفت: بحث ديگر در مورد تشكل‌هاي دانشجويي و دانشجويان است كه من فكر مي‌كنم با به حاشيه رفتن و از دست دادن فضاهاي منطقي توسط برخي از فعالين دانشجويي و انتخاب تنش به جاي گفتمان مي‌توان سهمي از تقصير را براي اين قشر در نظر گرفت.

علي كاظم گفت: عامل ديگر امتناع شخصيت‌هاي برجسته كشور از حضور و سخنراني در دانشگاه‌ها بود و دليل آن‌ها اين بود كه با توجه به شرايط خاص كشور ممكن بود برداشت خاصي از حرف‌هاي آنان شود و شايد هم به دليل مسائل انتخابات و حوادث پس از آن خود اين شخصيت‌ها به نظريه‌اي مشخص نرسيده بودند كه بخواهند آن را براي ديگران بيان كنند.

دبير انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه گيلان خاطر نشان كرد: مسائل مهمي كه مي‌شد آنها را مورد بحث و بررسي قرار داد عبارت بودند از؛ بررسي برخي شبهات مطرح شده در رابطه با انتخابات، بررسي عملكرد جريان‌هاي مختلف بعد انتخابات، بحث تفكيك منتقدين از معاندين كه متاسفانه به هيچ وجه فضاي بحث آن مهيا نشد، صحبت روي قانون انتخابات و بررسي عملكرد صداوسيما كه آيا واقعا توانست به عنوان رسانه ملي رسالت خود را انجام دهد يا خير كه متاسفانه همه اين مسائل مغفول ماند. 

كد خبر: 8812-01516

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران