آیت الله امینیان ازنمایندگان مردم گیلان در مجلس خبرگان و مسئول اسبق دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه  در دانشگاه گیلان در دیداری که اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشگاه گیلان با ایشان داشتند، ضمن اظهار خرسندی از فرصت به وجود آمده اظهار داشتند: این دنیایی که از هرج و مرج پر شده است و رنگ و بوی معنویت تا حدودی کمرنگ تر شده است، خوشحال هستیم که با این شرایط فرهنگی در جامعه، شما دلسوزان اسلام، مشغول به فعالیت های اسلامی هستید و مسئولیت مقدس و خوبی را برعهده گرفتید و ان شاء الله بتوانید موثر واقع باشید.

ایشان در قسمتی دیگر از صحبت هایشان تاکید داشتند: همانطور که می دانیم یک سری قانون هایی اصولی و اساسی در اسلام داریم که می بایست همواره سرلوحه کارها و فعالیت های خود قرار دهید مانند؛ در یک کاری، انسان اگر به همه اش نمی رسد، به آن اندازه­ای که می تواند به آن برسد نباید کوتاهی کند و در ضمن از همه مهمتردر مواردی که دست یافتن به آن مقدور است، نباید کنار گذاشت و از انجام آن خودداری کرد چون که پیغمبران و امامان هم در شرایط زمانی خود با همه این مشکلات مواجه بودند ولی کوتاهی نمی کردند و گوشه و کناری را حتما آباد و اصلاح می کردند.

ایشان استهزاء را ناپسند، و وجود داشتن مشکلات در تمام دوره ها برای فعالیتهای اسلامی را امر عادی دانستند و در این زمینه به بیان داستانی از دوران پیامبر پرداختند: در دوران پیغمبر مردی به نام حِکم می زیست و خود را وقف مسخره کردن پیغمبر کرده بود و از مستهزئین به شمار می رفت. در روزی از روزها حِکم پیغمبر را دید و برای خنداندن گروهی از مردم، تکه پارچه ای را برداشت و در پشت سر پیغمبر مشغول به رقصیدن شد و رسول الله با مشاهده خنده های این گروه متوجه شد که به ایشان می خندند و بعد از لحظه ای با نگاه کردن به پشت سر خود، حِکم را در حال رقصیدن  دید و بعد از آن فرمودند: «همیشه این گونه باش» از آن زمان به بعد حِکم دچار نفرین پیغمبر شد و دیگر نتوانست به صورت ایستاده و چه نشسته آرام بگیرد و پیوسته در حال رقصیدن بود.

ایشان در قسمتی دیگر از صحبت هایشان، در مورد لزوم افزایش کار فرهنگی در جامعه فرمودند: متاسفانه امروزه  برخی از افراد به نوعی تحت تاثیر غرب قرار گرفته اند و این هم به دلایل مختلف است ولی من نمی خواهم بگویم در زمینه فرهنگی کاری نشده است ولی در واقع این نکته را بیان می کنم، کارها و فعالیت های انجام شده، در مقابل کارهای ضد فرهنگی دشمنان قابل مقایسه نیست و کارهای فرهنگی، واقعا محدود می باشد و به همین خاطر نیازمند به تلاش و کوشش بیشتری در این زمینه هستیم.

ایشان در پایان، بر لزوم پاسخ دادن به سوالات جوانانمان در زمینه های گوناگون، مانند پیرامون مسائل امام زمان تاکید کرده اند و اظهار داشتند: یک عده ای می گویند: اگر امام زمان بیاید، این دنیای امروز را با وجود کشورهایی ابرقدرت مانند امریکا و انگلستان چگونه اصلاح می کند؟ آیا می شود جنگید و آن ها را شکست داد؟ به راستی این مسأله جواب می خواهد و من هم در این زمینه یک جواب دارم و آن ماجرای داستان حضرت سلیمان و ملکه بلقیس می باشد که حضرت سلیمان با آن امکانات خودش، ملکه بلقیس را با قدرت های فراوان، در یک چشم بر هم زدن با آوردن تخت او شکست داده است بدون آنکه به جنگ متوسل شود. بنده در واقع می خواهم این نکته را اشاره کنم که وقتی خدا بخواهد به پیغمبر و امام و حتی نزدیکانش، آن قدر قدرت می دهد که هیچ کسی، جرأت هیچ کاری را در مقابل آن ندارد و اصلا دشمنان اسلام و امام زمان نمی توانند نفس بکشند و نباید ما غصه داشته باشیم که امام زمان چه کار می کند. چون همانطور که می دانیم، خداوند منان اراده­ای را که به امام عصر و یارانش به عنوان نمایندگان خود بر روی زمین برای اصلاح جامعه اعطاء می کند، بی نظیر است و هر 313 تن از یاران امام زمان هم یک عاصف ( عاصف کسی بود که تخت ملکه بلقیس را در یک چشم بر هم زدن آورد) برای خود هستند و وظیفه ما اینک در دوران غیبت  این است، در آنچه که از طریق ما رسیدن به آن امکان پذیر است کوتاهی نکنیم و مأیوس نشویم.