مسئول عالی‌رتبه سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در ابتدا به ارائه تحلیلی از حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری و نقش خواص در آن پرداخت و با بیان اینکه من از مخالفان سرسخت مناظره‌های تلویزیونی در ایام انتخابات بوده و هستم، اظهار داشت: من از روز انتخابات و حتی قبل از آن وضعیت را وضعیت خوبی ندیدم و معتقدم از همان شب مناظره‌ها بود که خط کشی بین ملت شروع شد. 

رفیقدوست ادامه داد: صبح 23 خرداد توسط یکی از دوستان که با من و آقای موسوی آشنا بود، پیامی برای ایشان فرستادم و گفتم که اولا در انتخابات تقلب نشده است. دوما من بعد از انتخابات دوم خرداد 76 در یک ملاقات حضوری به آقای خاتمی گفتم که آن 7 میلیون نفری که به آقای ناطق رای دادند، به شخص آقای ناطق رای دادند اما از آن 20 میلیون نفری که به شما رای دادند، 18 میلیون نفرشان کسانی بودند که در حقیقت نمی‌خواستند به ناطق رای بدهند بنابر این شما این 20 میلیون رای را به خود نگیر! 

وی افزود: به میرحسین نیز گفتم این 13 میلیون رای را به خود نگیر و اگر می‌خواهی ببینی که واقعا چقدر از این آرا متعلق به توست، انتخابات را بپذیر، تبریک هم بگو، از کسانی که به تو رای دادند تشکر هم بکن، بعد اعلام کن که من برای تشکیل یک حزب از کمیسیون احزاب درخواست مجوز خواهم کرد و اعلام کن که کسانی که به شما رای داده‌اند اگر مایلند، به این حزب بپیوندند. در این صورت خواهی دید که بیشتر از یکی دو میلیون نفر جواب مثبت نخواهند داد. 

رفیقدوست خاطرنشان کرد: البته گفتم اگر با اصلاح‌طلبان ولایت‌مدار مانند آقایان زنگنه، جهانگیری و عارف که هر چند در اردوگاه اصلاحات هستند اما معتقد و ولایت‌مدارند ‌ائتلاف کنی، در این صورت فقط 300 هزار نفر ثبت‌نام خواهند کرد و تو بزرگترین حزب اپوزیسیون را تشکیل خواهی داد. 

وی گفت: من روزی خدمت امام(ره) رسیدم و مطلبی را عرض کردم. ایشان فرمودند "انقلاب الهی اسلامی ایران انقلابی است که خدا مشیتش بر این بود که پیروز شود و این انقلاب به این زودی‌ها از بین نمی‌رود". البته هر چیز بر اثر کفران نعمت و ناشکری زمانی از دست می‌رود اما این انقلاب به این زودی‌ها از دست نخواهد رفت.

رفیقدوست البته در خصوص عدم پای‌بندی برخی خواص به ولایت به ذکر خاطره‌ای از ایام دفاع مقدس پرداخت و با بیان اینکه من قبول دارم همان زمان بین سیاسیون و امام(ره) اختلاف وجود داشت، تصریح کرد: برای مثال وقتی حضرت امام(ره) فتوای ارتداد سلمان رشدی را صادر کردند برخی از دولتی‌ها مخالفت کردند و همین آقای بهزاد نبوی گفت که مگر ما نانوا هستیم که هر چه امام پخت، بگذاریم توی تنور ؟!

رفیقدوست در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان یکی از خواص جامعه، اظهار داشت: همین الان آقای هاشمی و رهبر معظم انقلاب هر یک هفته در میان با یکدیگر ملاقات دارند و آیا شما کسی مانند آقای هاشمی دیده‌اید که از رهبری و ولایت فقیه حمایت کند؟ ما که بدیلی برای او نمی شناسیم. 

وی در پاسخ به سؤالی در مورد علت حضور نیافتن آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه، با بیان اینکه بروید ببینید چه کسانی باعث این کار شده‌اند، به ذکر خاطره‌ای پرداخت و افزود: وقتی بعد از ترور حسنعلی منصور، آقای هاشمی و برخی سران مؤتلفه را دستگیر کردند، آنها تعریف کردند که آقای هاشمی را در اتاق مجاور شلاق می‌زدند اما ما فریادی از او نمی‌شنیدیم. بعد از مدتی دیدیم که آقای هاشمی فریاد زد "یا نار کونی بردا و سلاما علی ابراهیم" و صدای شلاق قطع شد و وقتی از آقای هاشمی موضوع را پرسیدیم ایشان گفت آنها من را شلاق می‌زدند تا فریاد بزنم و شما اقرار کنید اما من این کار را نکردم و به همین دلیل بود که آنها من را بر روی بخاری ذغالی نشانده و سوزاندند.

رفیقدوست ادامه داد: البته من هم مثل دیگران انتقاداتی به آقای هاشمی دارم اما بین او و دیگر افراد خط‌کشی می‌کنم. سبک زندگی ایشان شاید به گونه‌ای است که در امور داخله دخالت نمی‌کند اما از آن سو ما می‌بینیم که مثلا یک روزنامه هر روز می‌گردد تا یک خبری راجع به مهدی هاشمی بزند و اگر هم خبر جدیدی نداشت، خبر گذشته‌اش را تکرار می‌کند.

وی با بیان اینکه چرا ما حتی جلوتر از مقام معظم رهبری حرکت می‌کنیم، افزود‌: ‌امروز آقای هاشمی در هیچ موردی به جز ریاست جمهوری آقای احمدی‌نژاد با رهبری نظر مخالف ندارند. به هر حال ایشان به عنوان یک انسان 76 ساله، معتقد است آقای احمدی‌نژاد برای ریاست جمهوری مناسب نیستند. البته این نظر را خیلی‌های دیگر هم می‌گویند اما آنها مهم نیستند. آقای هاشمی مهم است. 

وی ادامه داد:‌ آقای هاشمی به عنوان یک فرد سیاسی کارکشته، نسبت به یک جریانی معترض است اما با رهبری انقلاب کنار آمده و از طرف ایشان رئیس مجمع تشخیص و رئیس مجلس خبرگان است. چرا ما مردم از بزرگان جلوتر حرکت می‌کنیم؟

رفیقدوست یادآور شد: آقای هاشمی مناعت طبع زیادی دارد. من اخیرا که با ایشان دیدار کردم، آقای هاشمی گفت اگر آقا واقعا اجازه دهند من به قم می‌روم اما ایشان اجازه نمی‌دهند. 

وی این حرف آقای هاشمی را به معنای قهر کردن ندانست و افزود: آقای هاشمی البته فرمودند تا وقتی که رهبری بخواهند من محکم ایستاده‌ام اما به نظرم آقای هاشمی احساس خستگی می‌کنند.

وی تاکید کرد: آقای هاشمی در تمامی دیدارهایشان استدلال‌شان این است که تکلیف شرعی همه حرکت پشت سر رهبری است.